Je tomu jen pár dní, co obchodní řetězce Kaufland a Lidl přistoupili k zásadním opatřením, které mají v době koronavírusovej krize pomoci především seniorům . Po důchodcích však přistoupili k další změně, která má tentokrát ochránit i pokladníků přímo v prodejnách.
Nejen zdravotníci či policisté, ale i pracovníci v potravinách či drogeriích jsou v těchto dnech vystaveni mimořádnému riziku nákazy koronavirus. Prodavači denně přicházejí do styku se stovkami zákazníků, jejichž musí obsluhovat z bezprostřední blízkosti bez ohledu na to, zda jsou zdraví, nemocní, ochráněni rouškou nebo ne. Právě na tuto skutečnost se rozhodli zareagovat dva obchodní řetězce, přičemž své zaměstnance hodlají ochránit jednoduchou, ale účinnou pomůckou.
Vyjádření společnosti Lidl
” V této náročné situaci zavádíme preventivní opatření, abychom ochránili vás a našich zaměstnanců. V nejbližších dnech proto bude na všech našich více než 1000 pokladnách instalovány ochranné plexisklo, které zabrání přímému kontaktu našich pokladníků se zákazníky. K dodržování bezpečné vzdálenosti v pokladní zóně také pomohou nálepky na zemi, které budou informovat zákazníky o dodržování dostatečného odstupu. Děkujeme za pochopení a ohleduplnost, ” upozorňuje Lidl zákazníků.
Vyjádření společnosti Kaufland
“Vzhledem k současné situaci se snažíme hledat další řešení, jak bychom mohli více ochránit našich zaměstnanců i vás, našich zákazníků. Proto jsme se rozhodli v průběhu nejbližších dní instalovat ochranné plexiskla na našich pokladnách ve všech 70 provozech. Dbejte prosím na dodržování hygienických opatření. Nosit rouška není hanba a držet odstup znamená držet spolu. DĚKUJEME, ” uvádí řetězec.