Otázka rovnosti pohlaví se stala velmi populární. Stále častěji můžeme slyšet, že ženy se snaží dokázat svou rovnost s muži, ale ve Španělsku je to docela opačně.
Otevřeli zde totiž školu, kde se dospívající chlapci učí dělat domácí práce
V staromódních představách o úkolech mužů a žen, byli muži ti, kteří zajišťovali své rodině všechno, co potřebovali a ženy uklízeli, čistili, vařily a vychovávali děti. Ale teď se všechno změnilo – ženy si budují úspěšnou kariéru a muži nejednou zůstávají doma v roli hospodyně. Přesto se ženy stěžují, že kromě normální práce jsou stále zatěžovány domácími povinnostmi.
Proč si mnohé ženy stále myslí, že většina domácích prací zůstává na jejich bedrech?
Možná proto, že muži nevědí, jak mají tyto domácí práce dělat.
Existuje na to pádný důvod. V dětství téměř všechny dívky pomáhaly matkám a babičkám s vařením, čištěním, mytím a šitím. No co v té době dělali chlapci?
Proto by nemělo být překvapující, že dospělí muži se nedokáží vypořádat s domácími pracemi, pokud s nimi nebyly v kontaktu už od svého dětství.
Škola Montekastelo ve Španělsku zavedla do svého programu hodinu o domácnosti pro mladé muže navštěvujících tuto školu. Vzdělávání se týká více oblastí, od vaření a šití až po nábytkářské a instalatérské opravy. Gabriel Bravo, vedoucí třídy pro domácnost, řekl:
“Pro naše studenty je důležité, aby se naučili, jak dělat domácí práce již během školních let, aby když dospějí, se mohli vyrovnat s touto prací poprat tak dobře, tak samotné ženy. Díky tomu si uvědomují potřebu dělení odpovědnosti. ”
Chvilku to trvalo
Zpočátku byly mnozí chlapci v rozpacích, ale po tom, co viděli, jak jejich spolužáci dělají pokroky, se k nim rozhodli připojit a nyní už vědí žehlit, vařit a šít.
Je překvapující, že někteří kluci si jako první vzali do rukou žehličky, no jsme přesvědčeni, že tomuto kroku se potěší i jejich rodiče.
V minulosti nebyly tyto hodiny ničím výjimečným a byly považovány za samozřejmost. V dnešní době se to vnímá jako rarita, která se tak často nevidí. Myslíte si, že něco podobného by mělo aplikovat i do stávajícího systému vzdělávání?