Příspěvek jednoho ze zákazníků, který se ptal na nepřesnosti při označování původu vajec v obchodním řetězci Lidl, způsobil na sociálních sítích úplný rozruch. Možná ještě větší vášeň však rozpoutala reakce zástupců řetězu, kteří byli příkladně mlhaví, až se nakonec do svých výroků docela zapletli.
Zákaznice Lenka Basud umístila fotografii na facebookový profil obchodního řetězce Lidl, ve kterém tento obchod propaguje vejce prodávaná jako česká. Stačil však bližší pohled na obal a bylo to jiné: jako země původu je uváděno Polsko. Zákazník se logicky zeptal, co si o tom myslí.
Jsou vejce z Lidlu opravdu České ?
V tu chvíli mohl řetězec reagovat různými způsoby. Především dokázal přiznat chybu a omluvit se. To se však nestalo a přišlo docela podivné prohlášení: „Dobrý den, Lenka, vejce jsou kladena v Polsku, ale jsou od dodavatelů z České republiky, kde jsou také balena,“ uvádí Lidl v oficiální odpovědi.
Zákaznice Lenka to nechtěla nechat na pokoji, protože takové prohlášení bylo poměrně vágní. „Ale pořád jsou to polská vejce, že?“ Asi nás nezajímá, jestli je do obchodu přiveze Polák nebo Čech. ”
Pak však přišlo vysvětlení, které nikdo ve skutečnosti neočekával. “Dobrý den, jedná se o české slepice, které jsou v Polsku, kde jsou pro ně lepší podmínky. Děkujeme za pochopení,” dodal obchodní řetězec.
Lidl se nakonec omluvil
Nakonec Lidě nezbývalo nic jiného, než jít ven s pravdou. „V tomto případě jde o českého prodejce vajec, který je kvůli nedostatečné kapacitě částečně nucen dovážet vejce ze zahraničí,“ vysvětlil mluvčí společnosti Tomáš Myler. „Vejce jsou poté balena a tříděna na území České republiky, a proto je na obalu uveden kód balírny.“
Mluvčí dodal, že většina vajec v nabídce skutečně pocházela z českých farem, ale připustil chybu, která bude napravena. „Je nám velmi líto situace a znovu se omlouváme všem zákazníkům.“