Hlava na hlavě. Takto to vypadalo v jedné z prodejen obchodního řetězce LIDL pro akční nabídku ohledně respirátorů FFP2. Krátké video, které situaci zachytilo, se už šíří na sociálních sítích. Na záběrech je vidět, jak jsou lidé těsně u sebe a nedodržují dostatečný odstup.
Mluvčí společnosti mluví o enormním zájmu, který nemohli předem očekávat. Oproti minulému měsíci dokonce měli objednat až třikrát větší množství.
“Akční nabídky plánujeme několik týdnů až měsíců předem ve snaze co nejpřesněji odhadnout zájem zákazníků. Enormně zvýšená poptávka po tomto zboží byl však pravděpodobně výsledkem několika okolností před několika hodin či dnů a vysoce překonal naše očekávání, “uvedl Tomáš Bezák, mluvčí LIDL.
Narážel tak zřejmě na vyjádření ministra Marka Krajčiho, který před pár dny prohlásil, že lidem doporučuje nosit respirátory namísto roušek. Naznačil, že rouška nemusí být účinné proti novému variantu koronavirus z Velké Británie. Lidé tak ve velkém začaly shánět tento typ ochranné pomůcky.
Obchodní řetězec se dále brání, že se snažili i zamezit velkému skupování jednou osobou, proto zavedli maximální limit na deset balení. Na otázku, zda obchod neselhal při dodržení epidemiologických nařízení, protože lidé byli u sebe v těsné blízkosti, mluvčí odpověděl v obecné rovině.
“Co se týče maximálního možného počtu zákazníků, pro každou prodejnu máme definováno konkrétní číslo vycházeje z aktuálně platných opatření státních orgánů. Dodržování maximálního možného počtu zákazníků v prodejně zajišťuje pracovník soukromé bezpečnostní služby, “uzavřel Bezák.