Velmi oblíbené rychlé občerstvení McDonalds si pomocí kamary fotografuje a točí své zákazníky v drive-trhu i s jejich spz.
Proč tomu tak je
Toto ale není v rozporu se zákonem GDPR. Firma to dělá hlavně kvůli tomu, aby zaměstnanci nepopletli objednávky.
To, že tato známá firma má takové praktiky upozornila zaměstnankyně anglické pobočky.
Tato informace se velmi rychle začala šířit po internetu s velkou kritikou.
Tohle nikdo nečekal
Většina poboček s rychlým občerstvením využívají stejné způsoby po celém světě.
” V zájmu zajištění přesného a efektivního nákupního procesu využíváme na našich drivech technologii, která je jednotlivým objednávkám přiřazuje fotografii zákazníka a automobilu, která je zaslaná výhradně a pouze na monitor pracovníka, který přijímá platbu a zároveň na monitor pracovníka, který vydává jídlo.” Potvrdila ředitelka pro McDonalds.
Zákazníci se nemusí bát
Ta ujišťuje zákazníky, že tyto fotky se nikde neukládají, nikam se ani neposílají a po proběhnutí zaplacení objednávky se automaticky smažou ze systému.
Zákazníci v tranzitu by si ale měli pamatovat, že když čekají v autě na svou objednávku a dívají se do zrcadla nebo například strkají nos, nemusí mít tolik soukromí, jak by se na první pohled mohlo zdát.