Slovenské a české školství mají v některých případech rozdílné postupy. Jako to vždy bývá, někomu to vyhovuje no jiní zas mají své výhrady. To co se stalo žákovi v České republice rozproudilo horké diskuse na téma školství a učitelů.
Bouřlivé diskuse rozpoutal příspěvek na sociální síti, kde za zdánlivě správně vyplněnou roli dostal žák nejmenované české školy čtyřku.
Zadání písemné práce
Zadání znělo jasně, bylo třeba doplnit jedno slovo. Lidem na internetu se však nelíbilo hodnocení učitelky, protože žák ve většině zadání úkolu splnil.
Reakce internetu na příspěvek
“Škoda, že učitelé jsou tak vyhoření, že již nejsou schopni vidět to krásno v dětech,” obhajovali komentující na sociálních sítích odpovědi žáka. ” Ty odpovědi jsou krásné. Nechceme přece, aby naše děti přemýšleli? Aby si zvládli poradit v každé situaci? ”
zastali se dítěte další komentující. Jiní zase byli na vážkách a chápali postoj učitelky i smýšlení žáka: “Zadání splněny, sice chápu, co chtěla učitelka z hlediska jazyka, ale měla dát tedy přesné zadání nebo akceptovat správné odpovědi.”
No převládaly komentáře s pozitivními ohlasy na tvořivost dětí a jejich schopnost vnímat svět trochu jinak než my dospělí: ” Podle mě by to učitelka nebo učitel neměli opravovat … vždyť to je tak krásně ukázáno, jaké jsou děti tvůrčí … jako vidí svět jinak … ale chápu , že pokud to takto někde mají, že ty děti vyjdou ze školy jako dřevěné polínka, ne jako stromy … ”
Mnoho lidí však označuje příběh jako vytržený z kontextu a proto není jasné zda učitelka dala žákům před písemkou jiné instrukce. Proto se někteří komentující zastávali učitelky, která mohla vysvětlit zadání konkrétnější a proto písemku ohodnotila špatně. “Evidentně jde o cvičení v rámci látky, která je zaměřena konkrétním směrem a před zadáním úlohy bylo dětem vysvětleno, co mají dělat,” vyjádřili se komentující ve prospěch učitelky.
Je nadmíru jasné, že kreativita a logické uvažování hrají ve výuce svou roli, protože všechno nemůže být výsledkem pouze mechanického memorování a opakování. No bez celého kontextu tohoto příběhu nemůžeme soudit či učitelka měla právo na to dát žákovi čtyřku. Není totiž jasné zda dětem byla úloha blíže vysvětlena nebo ne.