Výuka matematiky, zejména u nejmenších dětí, je velmi náročný úkol. Musí dobře porozumět a zvládnout základy, aby jim další výuka a obtížnější témata nečinila problémy.
Jedním z nejdůležitějších pravidel je provádět operace ve správném pořadí
Existují však i pravidla, jako je střídavé násobení, kde na pořadí zapsaných čísel nezáleží, ale mohou se týkat pouze pořadí informací v úloze.
Bohužel v případě tohoto žáka bylo navzdory principu střídavého násobení pro učitele rozhodující pořadí, v jakém byla čísla v operaci zapsána.
Proto místo známky velmi dobře obdržel pouze známku 3+
Zděšená matka zveřejnila obrázek testu ve skupině rodičů.
Uživatelé se k této otázce stavěli velmi emotivně
Na adresu učitele zaznělo mnoho nelichotivých poznámek. Většina z nich uvedla, že student byl hodnocen nespravedlivě a že takové hodnocení může studenta pouze poškodit.
„Vezměte učitelku zpátky do školy, aby se naučila, že sčítání a násobení se střídají. To jsou lidé, kteří u dětí zabíjejí tvůrčí myšlení a touhu učit se,“ napsal jeden z uživatelů.
„Protože násobení je střídavé, je jedno, zda 4×6 nebo 6×4.“ – přidal další.
„O moje dcera měla identický test a také body letěly za inverzní zápis. Navzdory dobrým výpočtům získala v testu 4+ bodů. No jo, vždyť je to jen druhá třída,“ napsala matka.
Uživatele zajímalo, proč byl student takto hodnocen
Všichni se však shodli na tom, že nejde o rozmar učitele, ale o osnovy a systém, v němž se děti učí. Proto jsou ve výuce nejdůležitější známky, a ne skutečné schopnosti studentů.