Dopravci jsou letos před Vánoci zaneprázdněni, což je tentokrát dáno nejen sezónou, ale také epidemiologickou situací, díky níž se do prostředí online prodeje dostalo tolik zákazníků jako nikdy v historii. Nešlo o postupný trend, ale doslova o rázovou vlnu. To dává většině dopravců, ale dokázali situaci do značné míry zvládnout pomocí improvizace. Výjimkou je Česká pošta, jejíž služby se na mnoha místech zhroutily.
Balíky se ztrácejí
Na sociálních sítích se opět začínají šířit vtipy a příběhy lidí, kteří zažívají to své s touto státní společností. “Začal jsem hledat zásilku. Když jsem klikl na stopu, stále mi to ukazovalo, že balíček je na cestě,” popsal Václav Z. svoji anabázi pro CNN Prima News. Zavolal proto internetový obchod, kde zboží koupil Potom zavolal s odpovědí. “Pošta sdělila online obchodu, že balíček byl doručen, a měl bych ho mít doma. Ale to jsem vůbec neměl, “dodává Václav.
Ukázalo se, že velkým problémem je řešení těchto problémů se samotnou Českou poštou. Bylo prakticky nemožné zavolat na zákaznickou linku. Václav uspěl asi po půl hodině neustálých pokusů. Ale operátor nemohl moc pomoci. Řekl mu, že zásilka musí být pouze v Balíkovně, kde nebyla. Václav proto šel na místní poštu, kde se jeho balíček skutečně nacházel, ale nebyl zaregistrován. Poté, co stál půl hodiny ve frontě, musel ještě deset minut sledovat, jak se zaměstnanci hádají, jak ho dostat zpět do systému.
Pošta zavře, i když lidé čekají na své balíky
Na sociálních sítích se opět začínají šířit vtipy a příběhy lidí, kteří zažívají to své s touto státní společností. “Začal jsem hledat zásilku. Když jsem klikl na stopu, stále mi to ukazovalo, že balíček je na cestě,” popsal Václav Z. svoji anabázi pro CNN Prima News. Zavolal proto internetový obchod, kde zboží koupil Potom zavolal s odpovědí. “Pošta sdělila online obchodu, že balíček byl doručen, a měl bych ho mít doma. Ale to jsem vůbec neměl, “dodává Václav.
Ukázalo se, že velkým problémem je řešení těchto problémů se samotnou Českou poštou.
Bylo prakticky nemožné zavolat na zákaznickou linku
Václav uspěl asi po půl hodině neustálých pokusů. Ale operátor nemohl moc pomoci. Řekl mu, že zásilka musí být pouze v Balíkovně, kde nebyla. Václav proto šel na místní poštu, kde se jeho balíček skutečně nacházel, ale nebyl zaregistrován. Poté, co stál půl hodiny ve frontě, musel ještě deset minut sledovat, jak se zaměstnanci hádají, jak ho dostat zpět do systému.
Česká pošta připouští určité problémy a snaží se ji omluvit tím, že zažila největší příliv zásilek v historii. “Kromě klasických vánočních dárků si lidé objednávají také zboží každodenní potřeby, protože během pandemie koronavirů upřednostňují používání e-shopů. To je důvod náporu, který zažíváme. Minulý rok jsme zaznamenali rekord, když jsme přepravili 500 000 balíků najednou. Letos to byl jeden milion tisíc balíčků po Černém pátku. V tomto také dochází k obrovskému nárůstu, “uvedl Mattyáš Vitík, mluvčí čísel.